zondag 24 augustus 2014

24 augustus: Varen met de Little Toot

Gisteravond hadden we even "stress" want Peter's creditcard weigerde dienst in een restaurant. Gelukkig had Leonie ook een creditcard aangevraagd voor de vakantie en konden we daarmee betalen (pinnen kan hier eigenlijk niet, behalve bij banken om cash te halen). Vanmorgen gelijk maar de Rabo gebeld om navraag te doen want stel dat deze card ook weer geskimmed is zoals een paar maanden geleden gebeurd was met onze oude creditcard. Het bleek dat we aan de limiet zaten, oepssss....We hadden juist het limiet verhoogd voor de vakantie maar er was administratief iets niet goed gegaan waardoor het niet verhoogd was. We laten het nu maar even zo maar als we terug zijn gaan we wel een klacht indienen bij de bank. Vanmorgen dus ook maar wat cash gepind via de "drive in geldautomaat" (zou in NL ook handig zijn!).
Op het Florida Forum (tip: mocht je besluiten naar Florida te willen gaan op vakantie, kijk dan eens op dit forum, heel veel handige informatie van en door Floridakenners) en op diverse blogs gelezen dat het leuk is om te gaan varen met de Little Toot (een tugboot). De Little Toot vaart de Golf van Mexico op, op zoek naar dolfijnen.
De Little Toot ligt in Clearwater Beach, vanaf ons appartement ruim een half uur rijden. Clearwater Beach is een grote, mooie badplaats met ook erg veel mooie, grote, dure huizen waar "in de achtertuin aan het water" enorme boten en jetski's uit het water hangen.
Rond 10.15 uur waren we in Clearwater Beach. We hadden mazzel, we konden voor de deur ehhh...boot parkeren.
De boot zat gezellig vol, er waren nog meer mensen met kleine kinderen.
We waren de haven nog niet uit of de eerste dolfijnen werden al gespot. We gingen wat dichterbij varen met de boot. Foto's maken is erg lastig want zodra je een foto maakt is de dolfijn alweer onder water.
We voeren verder, de Golf van Mexico op. We hadden mooi uitzicht op de kust van Clearwater Beach.
Het zeebriesje was erg fijn want het was weer behoorlijk warm vandaag, 36 graden.
Af en toe wel wat flinke golven en dan schommelde de boot behoorlijk. Resa vond het een beetje eng. Ze heeft de Scheveningse/Katwijkse zeebenen van haar moeders kant blijkbaar niet geërfd ;-)
We hebben ook hier dolfijnen gezien. Na een tijdje rondvaren was het helaas weer tijd om terug te varen naar de haven. Onderweg ook weer mooie huizen waaronder het huis van Hulk Hogan.
Vlakbij de haven kwamen we weer dolfijnen tegen en hebben we ook nog een zeeschildpad zien zwemmen, erg bijzonder.
De boottocht was inderdaad erg leuk, relaxed en zeker een aanrader. Ook erg geschikt met kleine kinderen.

Rond 13.00 uur waren we weer terug in de haven. Op de terugweg zijn we gestopt bij Subway voor een broodje. Thuis hebben we ons nog eens goed ingesmeerd en toen op naar het strand. Er stond vandaag een stevig briesje maar ook die was warm, net als het zeewater. Maar het was heerlijk (helemaal als je dan even denkt aan het natte, koude Nederland....sorry lieve bloglezers...).

Daarna nog een lekkere plons in het zwembad genomen.
Na het badderen zijn we gaan eten bij Applebees. Leonie is erg dol op de Oreo Cookieshake en nam er natuurlijk nu ook weer eentje.

En een update van Peter's voet/teen/jichtaanval: het gaat gelukkig weer goed! Hij kan weer gewoon lopen.

En hierbij nog een berichtje van Resa (moesten we op de blog zetten): deze kleurplaat heeft ze voor "oma zere arm" en opa gemaakt:

Het weer vandaag: zon en vanavond laat een flinke bui met onweer en 36 graden.

1. Als je bij Applebee's zegt dat iemand in je gezelschap jarig is, komt het personeel bij je aan tafel 'Happy birthday' zingen en is het toetje gratis... we waren heeeel vaak jarig... Hè bah, jicht op vakantie. Veel drinken en geen shrimp of ander zeefruit. Plus diclofenac en colchicine. Sterkte met die teen Peter! En zet je camera op sportstand. Tussen al die foto's zit er dan vast wel een met een dolfijn erop.