dinsdag 21 juli 2015

Bezoekje aan Frogs Heaven

21 juli 2015
Om 7.00 uur word ik wakker. Ik doe mijn hardloopkleding aan en ga lekker een rondje hardlopen. Ik loop een "self guided trail" maar het pad stopt op een gegeven moment dus ga ik weer terug. Ik loop verder via een ander pad. Het is warm maar erg fijn even te lopen, ik heb lekker rustig aan gedaan. Onderweg spot ik nog een eekhoorntje. Daarna even bijkomen in onze hangmat. Wat is het heerlijk hier!
De rest is inmiddels ook wakker en na een lekkere douche gaan we ontbijten. Bij het restaurant zien we nog een soort van toekan zitten.
De lodge ligt aan de Rio Sarapiqui, een behoorlijk snelstromende rivier. Vanuit de lodge kun je de rivier oversteken via een nogal wiebelige hangbrug. Peter en de kids lopen naar de overkant en ik keer al snel om. Dit is niet echt mijn ding.
Ik ben blij dat ze weer veilig aan mijn kant staan.
Nog geen 2 weken geleden heeft het in dit gebied enorm veel geregend. De rivier is toen zeker 7 meter hoger gaan staan en een gedeelte van de lodge en de tuin is ondergelopen. 
De trail die ik 's morgens had gelopen is daardoor ook niet meer helemaal te lopen. Je ziet ook grote bomen en takken langs de oevers liggen. 
We hadden dit op internet gezien 2 weken geleden en maakten ons wel zorgen of we hier wel konden komen. Het water is gelukkig weer gezakt en er is eigenlijk niet veel meer van te merken hier. Behalve dan de trail en de renovatie van een gedeelte van de lodge.
De lodges staan op palen, het gebeurt hier wel vaker in het regenseizoen dat de rivier overstroomt.
Nummer 47 (links) is onze kamer.
We nemen afscheid van het andere Nederlandse gezin. Zij vertrekken vandaag al naar La Fortuna. We zien ze morgen weer want wij gaan daar ook naartoe.

We gaan op pad. We rijden in een klein half uurtje naar Frogs Heaven. 
Ik had hier leuke berichten over gelezen in verschillende blogs. Frogs Heaven is een kikkertuin maar dan bij Costericanen thuis. Als we daar aankomen blijkt er nog een Nederlands gezin te zijn voor een rondleiding. De eigenaar en zijn vader zijn erg aardig. We drinken eerst een lekker sapje en dan gaan we de tuin in. Hij vertelt ons vanalles over de verschillende soorten kikkers die we tegenkomen. En we maken een paar mooie foto's.
Het was een leuke en interessante tour. We hebben intussen wel trek gekregen en vragen waar we wat kunnen eten. Hij adviseert ons een "soda" (=lokaal restaurantje) aan die dichtbij Frogs Heaven is.
Peter gaat voor een "casado", een lokaal gerecht en ik voor een taco (maar dan anders). De kids eten de door ons meegebrachte koekjes.
Bij de lodge duiken we lekker het zwembad in. We hebben het zwembad dan lekker voor onszelf.
We relaxen wat bij onze kamer in de hangmat en schommelstoel en na het douchen gaan we nog een keer eten in het Italiaanse restaurant hier bij de lodge. Het eten was ons gisteren prima bevallen.
We pakken alvast onze spullen in, want morgen gaan we hier weer weg. Het was ook hier weer schitterend mooi allemaal!

4 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's en stoere hoed hoor Resa! Op naar het volgende....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met veel plezier lees ik mee op jullie blog. wat hebben jullie het leuk. Wij zijn vorig jaar aan de westkust van Costa Rica geweest. Zo bijzonder al die verschillende dieren heh? Die kikkertjes zijn prachtig. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai, ik lees met veel interesse je blog. We hebben ook plannen om met onze 4- en 6 jarige kinderen naar Costa Rica te gaan precies in dezelfde maanden als jullie deden. Wij zijn vrij ervaren backpackers, maar sinds we kinderen hebben ben ik me ineens veel sterker bewust van gevaren.
    Nu vroeg ik me af: hoeveel ruimte kon/durfde jij je kinderen te geven in verband met slangen, spinnen en schorpioenen? Laat je ze op een veld rondom je huisje spelen? Kunnen ze veilig rondom zwembadjes spelen, terwijl je een boekje leest? Of hou je ze overal in de gaten? Ik hoor graag hoe jij dit ervaarde. Hartelijke groet alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai, ik lees met veel interesse je blog. We hebben ook plannen om met onze 4- en 6 jarige kinderen naar Costa Rica te gaan precies in dezelfde maanden als jullie deden. Wij zijn vrij ervaren backpackers, maar sinds we kinderen hebben ben ik me ineens veel sterker bewust van gevaren.
    Nu vroeg ik me af: hoeveel ruimte kon/durfde jij je kinderen te geven in verband met slangen, spinnen en schorpioenen? Laat je ze op een veld rondom je huisje spelen? Kunnen ze veilig rondom zwembadjes spelen, terwijl je een boekje leest? Of hou je ze overal in de gaten? Ik hoor graag hoe jij dit ervaarde. Hartelijke groet alvast.

    BeantwoordenVerwijderen