dinsdag 10 mei 2016

Walt Disney Studios Park

We zijn rond 7.00 uur wakker en om 7.45 uur zijn we in het restaurant om te ontbijten. Met weer genoeg energie (lees: calorieën!) voor een dagje Disney lopen we naar het andere park: Walt Disney Studios. Het park is nog niet open dus we moeten helaas nog wachten. We dachten dat je ook in dit park eerder naar binnen kon als hotelgast maar blijkbaar is dat vandaag niet het geval. Het is inmiddels gezellig druk bij de ingang en om 9.30 uur gaan de deuren open en kunnen we naar binnen. We lopen meteen door naar de "Crush's Coaster", we hadden begrepen dat deze attractie geïnspireerd is op de film Finding Nemo. Leuk, ook voor Viggo, dachten we... We meten hem voor de zekerheid nog op of hij wel lang genoeg is voor deze attractie. Er staat inmiddels al een rij voor de ingang van de attractie en we sluiten ook aan. We moeten nog even wachten voordat de attractie open gaat. De rij voor ons is niet lang dus we zijn snel aan de beurt als de hekken open gaan. We stappen met z'n vieren in een karretje in de vorm van een schild van een schildpad en de beugels worden strak aangesnoerd. Tja...toen hadden er natuurlijk al alarmbellen moeten afgaan bij mij... Resa en ik zitten samen achterin en wij zitten achterste voren. OMG!!..wat een rit! Niks geen gezellig zwemmende Nemo met een lief achtergrondmuziekje, het is gewoon een razendsnelle achtbaan, in het donker! Ik hoor Viggo hard huilen en Resa gilt ook uit dat ze eruit wil, en dat wil ik eigenlijk zelf ook (stiekem gil ik ook!)...ik ben echt een held op sokken wat achtbanen betreft. Gelukkig zien we weer daglicht en is deze dwaze rit voorbij...ik tril als een rietje en we stappen met 2 boze, huilende kinderen uit. Dit was niet leuk, mama!! Afleiding is gelukkig snel gevonden: we kunnen gelijk instappen in een draaimolen met auto's van Cars. Ik moet zeggen, ook deze attractie gaat best hard maar de kids genieten.
We zien dan Buzz Lightyear en Minnie Mouse staan. Resa gaat met Minnie Mouse op de foto en Viggo met Buzz Lightyear.
Peter en Resa gaan in de attractie "Ratatouille": je rijdt in een karretje door een 3D-film. Viggo wil niet (hij vertrouwt het niet meer na het "Nemo-avontuur") dus wij blijven buiten wachten. Als ze terug zijn ga ik er ook in via de "Singel Rider ingang" en ik kan gelijk instappen. De attracties is grappig gemaakt en niet echt eng. Het is inmiddels 12.00 uur en we besluiten wat te gaan eten. Het is inmiddels gaan regenen (en dat bleef het ook de rest van de middag) en we gaan naar de show "Disney Junior live on stage!" We zitten helemaal vooraan en het is een erg leuke, vrolijke show voor de kleintjes met alle bekende Disneyfiguren. Viggo zit met grote ogen te kijken en doet gezellig mee.
In de studio ernaast kunnen we daarna gaan kijken bij "Stitch Live": dit is een interactieve attractie met Stitch in de hoofdrol. Resa wordt nog uitgekozen om mee te doen in het verhaal, erg grappig. Dan lopen we naar het grote stadium om te gaan kijken naar een stuntshow met o.a. Bliksem McQueen van Cars.
Het is een spectaculaire stuntshow met motors en auto's, veel muziek en vuur. Viggo is helemaal onder de indruk van alles. En wij zijn ook best onder de indruk van al die stunts. Na afloop gaan Resa en ik natuurlijk nog op de foto met de stoere stuntmannen (Viggo wilde niet op de foto).
Soms heb je van die dagen dat al de keuzes die je maakt net niet de goede zijn.... Ik zie dat het rustig is bij de "Studio Tram Tour" en ik zie een treintje dat rustig rijdt...kan niet fout gaan denk je dan... We stappen in en het treintje rijdt inderdaad heel rustig over het terrein. We krijgen uitleg over filmsets en filmdecors en het treintje stopt vervolgens op een filmset. Bij het zien van het decor gaan er bij mij weer wat alarmbellen af...maar helaas weer te laat. Het treintje begint woest te schudden, er komt vuur op ons af en liters water komen op ons afgestroomd...En weer zitten we met 2 gillende, huilende kinderen in een attractie! Gelukkig gebeurt er niks echt want we zijn tenslotte op een filmset. Het treintje rijdt nog naar een andere filmset en de kids voelen natuurlijk al nattigheid en beginnen bij voorbaat al te gillen en te huilen. Hier alleen wat vuur dus dat valt mee. Het treintje rijdt daarna weer rustig verder naar het eindpunt en wij hebben weer wat uit te leggen :-) De kids hebben genoeg van al dat spektakel en Peter en ik gaan afzonderlijk nog een in attractie "Armageddon". Ook best spectaculair. Als Peter bij Armageddon binnen is lopen de kids en ik langs de "Meet and Greet Spiderman" en ik zie dat er geen rij staat. Viggo wil in eerste instantie niet in de buurt van Spiderman komen maar als Spiderman in het Nederlands tegen hem begint te praten is het ijs gebroken en geeft hij hem een "high 5" en zelfs een dikke knuffel. We gaan met z'n 3-tjes op de foto.
We vinden het inmiddels wel genoeg geweest en we lopen naar Disney Village. Resa wil graag nog een keer bij het Rainforest Cafe eten en we besluiten dat te doen. We gaan daarna weer terug naar het hotel. Viggo gaat lekker slapen want hij is moe van zo'n spannende dag. Ik blijf bij hem en Peter en Resa gaan naar het Disneyland Park om Disney Dreams, de eindshow met vuurwerk te gaan kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten