zaterdag 31 oktober 2015

Wij2tjes naar Las Vegas

Dit jaar zijn we 12,5 jaar getrouwd en dat moet gevierd worden! Al snel kregen we het plan om samen weg te gaan en wel naar Las Vegas! Deze gekke plaats stond hoog op ons verlanglijstje om eens te bezoeken. Peter's moeder en zus vonden het prima om een weekje bij ons te komen oppassen dus eind juni hebben we geboekt. Via EBookers vinden we een goede deal van vluchten, hotel en auto. Zaterdag 24 oktober vertrekken we om 6.30 uur richting Schiphol. De auto hebben we geparkeerd bij P3 en de shuttlebus brengt ons naar de vertrekhal. Na alle controles (waarbij Peter er nog uit gehaald wordt voor een extra controle) en nog een bakje koffie/thee vertrekken we op tijd met een Boeing 747 van Delta Airlines richting Detroit. Onderweg hebben we af en toe wat turbulentie maar verder is de vlucht prima. Wel nog even een spannend momentje toen een medepassagier een onderdeel van een uniform van een stewardess probeerde te stelen en werd betrapt. Deze man werd na aankomst direct afgevoerd door de politie. Dat soort geintjes kun je beter maar niet doen in de VS na 9/11. Onderweg hebben we een prachtig uitzicht op besneeuwd Canada.
Na ruim 8 uur vliegen landen we op Detroit. De rij bij de Immigrations is gelukkig niet lang en we hebben, na de vingerafdrukken en foto, snel onze stempels in onze paspoorten en mogen we de VS in. We halen de koffer op en leveren de koffer gelijk weer in (klinkt logisch toch?!) en gaan weer door de controles: schoenen uit, bodyscan, tassencontrole en controle van je handen op explosieven. Als we dan eindelijk klaar zijn gaan we wat eten in een restaurantje en bellen nog even met de kindjes. De vlucht vanuit Detroit naar Las Vegas duurt bijna 4 uur en is ook een prima vlucht. Ook dan hebben we weer prachtige uitzichten.
Rond 17.00 uur landen we op het vliegveld van Las Vegas. Vanuit het vliegtuig zien we ons hotel al: de zwarte piramide, het Luxor hotel. Zodra je het vliegtuig uitloopt zie je al de eerste gokkasten, echt heel bizar!
We nemen de shuttlebus naar de autoverhuur en halen onze auto op. We krijgen een witte Toyota Yaris, prima voor ons samen. We rijden in 10 minuten naar ons hotel en checken in, we hebben een kamer op de 22e verdieping van het hotel. We zijn al enorm onder de indruk van Las Vegas: wat een lichtjes, geluid, beweging, mensen! We eten pizza op de foodcourt van het hotel en gaan dan lekker slapen. Het was een lange dag, we zijn in Las Vegas!!!