woensdag 19 september 2018

Fotoboek Las Vegas -Denver zomer 2018

In augustus hebben we een fantastische camperreis van 3 weken gemaakt door Amerika. Onze reis startte in Las Vegas en eindigde in Denver.

zondag 1 oktober 2017

Curacao 10 juli t/m 25 juli 2017

In de zomervakantie zijn we op vakantie geweest naar Curacao, van 10 juli 2017 t/m 25 juli. We hebben deze vakantie geen rondreis gemaakt maar zijn op op 1 plaats gebleven. Wel zijn we een dag op en neer gevlogen naar Bonaire om de kinderen te laten zien waar we getrouwd zijn (in 2003)!
Opa en oma waren deze vakantie ook mee gegaan met ons. Dat is heel goed bevallen van beide kanten. We hadden een appartement gehuurd bij Dolphin Suites. Een erg leuk, kleinschalig en goedverzorgd appartementencomplex vlakbij Sea Aquarium Beach.
We hebben veel leuke uitstapjes gedaan op Curacao zoals:
- Struisvogelfarm
- Chichi's beschilderd bij Serena's Art Factory
- Museum Kura Hulanda
- Sea Aquarium
- Sheta Boka
- Landhuis Savonet
- Gewandeld en geshopt in Punda (Willemstad)
- Peter en Leonie hebben gedoken
- Strandjes bezocht: Cas Abou, Blue Bay, Porto Marie, Sea Aquarium Beach, Santa Barbara Beach.
Ook hebben we tijd doorgebracht met onze lieve vrienden die wonen op Curacao. Het was heerlijk om weer terug te zijn op Curacao (10 jaar geleden waren we er voor het laatst geweest). En het was ook heel bijzonder om nu met onze kinderen op Curacao en Bonaire te zijn.
Van onze vakantie heeft Peter weer een mooi fotoalbum gemaakt. Het fotoalbum is online te bekijken:

woensdag 8 maart 2017

Wintersport 2017

Vorige week hebben we weer genoten van een heerlijke week wintersport. Het was weer erg gezellig met iedereen die ook naar onze favoriete wintersportplaats was gekomen.

We hebben afgelopen week alle weertypes gehad: sneeuw, regen, wind maar ook heel veel zon. De sneeuwkwaliteit was aan het eind van de week wat minder maar dat mocht de pret niet drukken.
Een dag hebben we niet kunnen skiën vanwege regen maar we hebben ons die dag prima vermaakt in het zwembad en sauna.

Resa en Viggo hebben 3 dagen skiles gehad.
Resa kan al goed skiën en ze kwam dan ook regelmatig met haar klasje ons voorbij suizen.
Viggo heeft dit jaar ook de lol van het skiën ontdekt. Hij heeft het skiën al aardig onder de knie en is de laatste dagen met ons mee van de berg af geskied.

De laatste 2 dagen heeft Resa gesnowboard. Ze heeft geen snowboardles gehad maar heeft het helemaal zelf geleerd, echt knap! En wat een doorzetter is ze!

Ik heb ook nog een dag op de snowboard gestaan. Even wennen weer maar ik had al snel weer de smaak te pakken.
De week ging helaas alleen veel te snel voorbij!
We kijken terug op een mooie, sportieve en vooral ook gezellige week.

zondag 1 januari 2017

Vakantieplannen 2017

1 januari 2017

Een nieuw (reis)jaar! Tijd om onze reisplannen voor 2017 te delen met de lezers van ons blog.

We starten het jaar met een weekje wintersport in onze favoriete wintersportplaats op de grens van Duitsland/Oostenrijk.

In het voorjaar gaan we een midweek naar de Belgische Ardennen. We logeren in het plaatsje Durbuy.

In de zomervakantie gaan we naar Curacao! We hebben mooie en bijzondere herinneringen aan Curacao.
In 1997 heb ik een aantal maanden gewoond en gewerkt op Curacao, een onvergetelijke ervaring.
En in 2003 zijn we op Bonaire getrouwd en zijn we op huwelijksreis geweest op Curacao en Aruba.
In 2006 hebben we samen Curacao voor het laatst bezocht en dus werd het nu hoog tijd om er met de kids naartoe te gaan.

vrijdag 29 juli 2016

Terugreis San Francisco - Washington - Amsterdam

28 juli 2016

Om 3.45 uur gaat de wekker...oef...wel erg vroeg! We pakken de laatste spulletjes in, maken de kids wakker (gaat moeizaam!) en checken uit. De taxi staat al op ons te wachten. In 20 minuten zijn we op het vliegveld. We printen de boardingpassen, droppen de bagage en ontbijten met croissantjes en yoghurt vlakbij de gate. Er wordt haast gemaakt met instappen en vertrekken want er wordt storm verwacht bij Washington. De vlucht is erg onrustig. Erg veel turbulentie. Zelfs zo erg dat de cabincrew ook moet gaan zitten. Brrrr...ik vind dat echt 3x niks...
Het is inderdaad slecht weer in Washington. We landen eerder dan gepland en hebben nog tijd om wat te gaan eten voordat onze volgende vlucht vertrekt. Door het slechte weer vertrekken we uiteindelijk ruim een uur later. We staan ook nog zeker 20 minuten op de startbaan stil omdat er nog een hele rij vliegtuigen staat te wachten om op te stijgen. Het eerste deel van de vlucht verloopt ook erg onrustig, veel turbulentie. Maar zodra we niet meer boven de VS vliegen en op bijna 11 km hoogte vliegen is het gelukkig weer rustig. De kids vallen al snel in slaap in het vliegtuig en merken niks van de turbulentie.
Om 8.30 uur landen we op Schiphol.
"Opa" staat ons al op te wachten. De kids zijn blij hem weer te zien. Thuis wacht "oma" met lekkere verse broodjes.
Ik ga 2 uurtjes slapen en de rest blijft wakker. Om 19.30 uur vallen de kids als een blok in slaap.
En nu kijken hoe lang wij het volhouden vanavond.

We zijn weer thuis van een prachtige reis met heel veel hoogtepunten!!
Bedankt lezers van ons blog! En bedankt voor de leuke reacties!

Fietsen in San Francisco

27 juli 2016

Onze laatste volle dag in San Francisco gaan we fietsen. Bij Blazing Saddles huren we 2 Kidz tandems. We krijgen een fietsroute mee en fietsen richting de Golden Gate Bridge.
We maken een stop bij de "warming hut" en nemen wat te drinken met wat lekkers. Energie opdoen om de berg om te fietsen.
Want het is me wel een steile berg die we opfietsen. Af en te lopen we een stukje.
Dan fietsen we de Golden Gate Bridge op. Ohhhh....wat hoog...! Ik heb weer een paar klotsende oksels....
Het is best druk op de brug met voetgangers en fietsers. Echt opletten dat we tegen niemand aanfietsen met de tandem.
En we zien af en toe de bovenkant van de brug als de wolken even optrekken. Snel een foto maken!
Dan lekker afdalen naar beneden naar het plaatsje Sausalito. We nemen daar een ijsje en rusten wat uit. Vanaf hier kun je de ferry terug nemen naar San Francisco maar we besluiten voor de lange route te gaan.
De route gaat langs Old Mill Park. Dat bos bestaat uit redwood trees, 's werelds hoogste bomen. Dat willen we wel graag zien. We hebben moeite om de route te vinden maar worden geholpen door een behulpzame racefietser.
Het bos is heel mooi, de bomen enorm hoog. Het ruikt er ook heel lekker.
We lopen naar een watervalletje.
Dan fietsen we weer verder. Net voorbij het plaatsje Mill Valley hebben Resa en ik een lekke achterband. Nee zeg....
Peter belt met Blazing Saddles en gelukkig zit er vlakbij een fietsenmaker. De fietsenmaker plakt in een kwartiertje de band en we kunnen weer op pad.
Het is nog ruim een uur fietsen naar Tiburon waar we de ferry zullen nemen. Het waait stevig langs het water en we moeten ook een paar flinke heuvels opfietsen. Af en toe lopen we ook hier een stukje heuvel op.
We zijn allemaal blij als we in Tiburon aankomen. We hebben allemaal pijn in de billen en de benen.
De fietsroute was ruim 30 kilometer dus dat is ook niet gek. Maar het was wel ontzettend leuk om te doen.
Om 19.15 nemen we de ferry terug naar San Francisco.
We leveren de fietsen in en kopen nog een paar nieuwe petjes voor de kids. Het is niet meer gelukt om ze te laten opsturen.
Dan nemen we een taxi naar het hotel, bestellen daar een pizza en eten de pizza op ons bed op.
De kids vallen als een blok in slaap. Peter en ik pakken de koffers in want om 4.30 uur staat de taxi klaar om ons naar het vliegveld te brengen.